Hogyan indíthatok Adwords fiókot?

Mielőtt bárki is belevágna egy Adwords fiók elkészítésébe, vegye számba, hogy elkészült-e már az a landing page, amelyre majd a látogatók érkezhetnek a hirdetéseiből, és hogy ez a landing page megfelelően van-e felépítve, elsősorban a konverziót tartva szem előtt. Emellett tudni kell hogy egy Adwords fiókban a hirdetések kezelése időt és még inkább pénzt emészt föl, miközben a kezdeti időszakban pozitív visszajelzések nem nagyon várhatók. Sok esetben – tudás és megfelelő tapasztalat hiányában – a későbbiekben sem.
 
Viszont, ha mindezek rendben vannak, és bátran bele merünk vágni az Adwords hirdetések világába, akkor még azt is érdemes tisztázni magunk számára a fióknyitás előtt, hogy pontosan mit szeretnénk elérni a hirdetésekkel, illetve miként mérjük majd a konverziót, mi számít majd annak. Ha ezt is világossá tettük, akkor jöhetnek a gyakorlati lépések.
 

Az első lépés az Adwords fiók létrehozásában

egy Google felhasználó fiók regisztrációja. Ez lehet egy már használt Google account is, tehát ha van már Gmail felhasználói fiókunk, akkor azzal is elindítható egy Adwords fiók – ahová ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval léphetünk majd be -, de új fiókot is lehet regisztrálni kizárólag arra a célra, hogy onnan az Adwords fiókunkat kezelhessük.
 
 
Ilyenkor az Adwords által küldött üzenetek az ehhez tartozó Gmail fiókba fognak érkezni. A regisztrációt az adwords.google.com címen tehetjük meg, ahol lépésről lépésre vezet minket a Google a folyamaton, itt meg kell adni e-mail címünket, adatainkat, elfogadni a Google feltételeit.
 
 

Hogyan fizetünk az Adwords fiókunkban?

Miután ezen túlléptünk és megerősítettük a felhasználói fiókunkat is, a további adózási és személyes adatok megadása után arra is meg fog kérni a Google, hogy határozzuk meg, miként és mivel szándékozunk majd neki fizetni a hirdetésekért. Két lehetőségünk van a fizetésre: az automatikus és a kézi, az előbbi egy előre beállított összeg, illetve 30 nap eltelte után vonja le a díjakat a számlánkról, míg utóbbi egy prepaid rendszer, vagyis fel kell tölteni az egyenlegünket, melyből folyamatosan vonja le a fizetnivalókat a Google. Ha az egyenleg kimerül, akkor a hirdetéseink is felfüggesztésre kerülnek, egészen addig, amíg fel nem töltjük az egyenlegünket. A Google ezt így fogalmazza meg:
“A kézi befizetések segítségével manuálisan fenntarthat egy előre kifizetett egyenleget, amelyből mi levonjuk a terheléseket. A szolgáltatás akkor indul el, amikor az első befizetést sikeresen feldolgoztuk. A szolgáltatás akkor fejeződik be, amikor az egyenlege elfogy.”
 
 
A Google alapértelmezésként az automatikus fizetést ajánlja fel. Ennek választása esetén meg kell adni a bankkártyánk adatait, melyről automatikusan vonja majd a díjakat a cég. Ha mindezzel kész vagyunk, elfogadtuk az általános szerződési feltételeket is, akkor már beléphetünk az Adwords fiókunkba és el is készthetjük első hirdetéseinket. A következő lépés már a kampányunk paramétereinek beállítása, a kulcsszavak meghatározása és a szövegek megírása lesz.
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Érdekelnek a legfrissebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?
Ajánlatkérés