Hogyan ellenőrizd a Websharknál elkészült weboldalad? Mi számít hibának, és mit tegyél vele?
Miért fontos az ellenőrzés?
Mennyi idő kell rá?
Hogyan ellenőrizzek?
- egyik részről a Galeus felületen felvinni azon adatokat, amelyeknek az oldalon meg kell jelennie; ezáltal tesztelésre kerül a háttérrendszer. Érdemes valamennyi mezőt, amelyet a Galeus felület megkövetel, feltölteni releváns adattal, hisz így biztos lehet benne, minden megfelelően megjelenik a weboldalon
- másik részről látogatói szemmel teszteljen. Nézze meg, hogy a felrögzített elemek megfelelően megjelennek-e az oldalon; minden látszik, amelyet rögzített a Galeus felületen. Próbálja ki a képernyőn található összes opciót, mintha csak egy látogató volna.
Mit ellenőrizzek feltétlenül?
A Galeus felület és a publikus weboldal minden menüpontját és funkcióját ellenőrizze le és töltsön fel minden mezőbe valós adatot,minden funkciót próbáljon ki, hisz csak így lehet benne biztos, hogy a látogató „jól érzi magát” az Ön weboldalán. Amennyiben webáruház található az Ön oldalában, mindenképpen ellenőrizze le, hogy egy kosárba tétel, megrendelés esetén a látogató megfelelő tartalmú emailt kap-e a megrendelésről (ne feledje, Ön felel azért, ha a vásárló nem megfelelő áron rendelhet terméket).
Minden esetben ellenőrizze, hogy internet kapcsolata megfelelően működik-e (ennek legjobb módja, ha egy böngészőablakban megpróbál megnyitni egy eddig még nem nyitott internetoldalt vagy ellenőrizze az adatforgalmat).
A Ctrl + F5 billentyűk egyidejű lenyomásával biztos lehet benne, hogy az oldal minden eleme újratöltődik a számítógépére. Amikor egy oldal tesztelésének nekilát, célszerű ezen billentyűkombinációval kezdeni
Mi a hiba és mi az új igény?
Hibának minősül minden olyan probléma az oldallal kapcsolatban, amely funkciók, menüpontok nem megfelelő működéséből származik (ilyen pl.: ha a termék ára nem megfelelően jelenik meg, vagy ha egy tétel rögzítésénél a Galeus felületen fehér oldalt kap).
A Web Hosting Kft. a megbeszélések során rögzített jegyzőkönyvek – illetve, amennyiben készült fejlesztési leírás, akkor az alapján – készíti az oldalakat. Azon funkciók, működésbeli kiegészítések, amelyeket a fenti dokumentumok nem tartalmaznak, új igényként minősülnek, ezek elvégzését külön ajánlatadást és megrendelést követően végezzük csak el.
Az oldal tesztelésre való átadását követően kizárólag a hibák javítását végezzük el, az új igények csak az oldal, és az új igények kivitelezésére adott ajánlat írásbeli elfogadását követően kerülhetnek elkészítésre.
Mi nem számít hibának?
Nem számítanak hibának a következők:
- 10-15 percig nem használta aktívan a gépet-nem rögzítette a webre az adatokat, és az előző munkája elveszett (lejárt a rendszer biztonsági időkorlátja; 15 perc tétlenség után automatikusan kilépteti, a webre nem rögzített információk elvesznek)
- Nagyméretű kép feltöltése nem történik meg (ezen esetben az Ön internet kapcsolata szab határt a feltöltésnek, próbáljon kisebb képet feltölteni)
- Egyidejű feltöltés esetén 10MB, vagy képenként 2 MB a biztonsági méretkorlát
Mit tegyek, ha hibát találok?
A fellelt hibákat minden esetben egy dokumentumban összeszedve várjuk. Ezzel szemben támasztott kritériumok:
- a hibákat sorszámmal kell ellátni (ez megkönnyíti a kommunikációt, kérdés esetén könnyen lehet hivatkozni egy tételre)
- a hibákat érthetően, más számára világosan kell leírni
- minden esetben tartozzon link (URL a címsorból) a hibajelenség leírásához (milyen műveletet végzett el, abból mi nem valósult meg vagy mi valósult meg nem megfelelően, minek kellett volna és hogyan megjelenni), ahol a Web Hosting Kft. ellenőrizni tudja a hiba jogosságát, esetleg elő tudja idézni azt újra
- a hibajelzéskor minden esetben adja meg, hogy pontosan milyen böngészővel ellenőrizte az oldalt (ezt a böngésző súgó/névjegy menüpontjában megtalálja (pl.: Firefox 3.1)
- minden esetben szükséges a hiba pontos leírása. Mire kattintott, milyen hiba jelenséget tapasztalt.
- amennyiben lehetséges a hiba üzenetről, vagy a nem megfelelő megjelenésről képernyőfotó (screenshot) csatolása
Mi a teendő a hibalistával?
A hibalistát (egy dokumentum, esetleg mellékelve képek) egy e-mailben továbbítsa az Önnel kapcsolatban álló munkatársunknak. A hibajegyek a Web Hosting Kft. belső rendszerébe (WHIS) kerülnek, ahol a feldolgozásuk megkezdődik.
Amennyiben valamennyi hiba feldolgozása, javítása megtörténik, az értékesítőtől válasz e-mailben megkapja a küldött dokumentum megjegyzésekkel ellátott változatát.
A Web Hosting Kft. megtagadhatja a hibák javítását és további pontosítást kérhet abban az esetben, amennyiben a küldött hibalista nem felel meg a fenti feltételeknek!