Mi az a Google AdSense? És mennyit kereshetsz vele?
Az AdSense a Google ingyenes hirdetési platformja, melynek révén Te is kereshetsz némi pénzt, ha van egy weboldalad, és hajlandó vagy hirdetéseket megjeleníteni rajta. De mennyi bevételre számíthatsz, mitől függ az összeg nagysága, és hogyan növelhető? Erre is adunk tippeket.
Az AdSense egy ingyenes hirdetési rendszer, mely lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy a Google által szervezett hirdetéseket jelenítsenek meg. A hirdető cégek az AdSense-en keresztül fizetnek a hirdetést közzétevőknek, mégpedig kattintás vagy megjelenés alapján.
Egy weboldalon egy AdSense-hirdetés pont úgy néz ki, mint bármely más hirdetés, csak a bal felső sarkában lévő jelek alapján, és az alul elhelyezkedő „Hirdetés” felirat alapján lehet megkülönböztetni.
MI KELL AHHOZ, HOGY A TE WEBOLDALADON IS FUSSON AZ ADSENSE?
Először is létre kell hoznod egy AdSense-fiókot, ami után a Google ellenőrizni fogja a weboldalad, hogy megfelel-e az irányelveinek. Amennyiben jóváhagyja az oldalt, hozzá kell adni egy kódot a weboldaladhoz, majd ki kell választanod a hirdetési formátumokat, illetve, hogy ezek hol jelenjenek meg az oldaladon. A hirdetések megjelenhetnek többek között a szövegtörzsben, a kijelző szélén vagy akár a teljes kijelzőt is betölthetik.
A többi igazából már a Google dolga: az AdSense kiválasztja azokat a hirdetéseket, melyek megjelennek a weboldaladon. Elkezdődik a licitálás a hirdetési helyekre, melyek közé a Te weboldalad is csatlakozott. Amennyiben érdekel, hogyan is működik a hirdetésaukció rendszere, itt olvashatsz róla részletesebben.
A megjelent hirdetések után pénzt kapsz a Google-től. Ehhez persze meg kell adnod a fizetési információkat, személyes adatokat. Ha ez megtörtént, akkor a Google minden hónap végén utalja az összeget a kattintások, megjelenések, vagy más interakciók után, melyek a weboldaladon megjelenő hirdetésekhez kapcsolódtak. A weboldal tulajdonosa egyébként a hirdetési bevétel 68 százalékát kapja meg. Az ezzel kapcsolatos információkat itt találod.
MENNYIT KERESHETSZ AZ ADSENSE-SZEL?
Ez az a kérdés, ami mindenkit érdekel, de nem kapsz rá pontos választ addig, amíg nem indítod el az oldaladon az AdSense-t. Az összeg ugyanis számos tényezőtől függ, többek között:
- mekkora a forgalmad
- milyen a közönséged
- honnan jönnek hol jelennek meg a hirdetések a weboldaladon
Ugyanakkor egy becslést az AdSense bevételkalkulátora is tud adni. Itt be kell állítani a helyet, az oldalt kategóriába kell sorolni, aztán megadni a havi oldalmegtekintések számát a csúszkával, majd ezután kapsz egy becslést a várható éves bevételről:
Azt persze a Google is megjegyzi, hogy ezt az összeget azért nem garantálja, hiszen, mint írják, „a tényleges bevétel számos további tényezőtől is függ, például a hirdetői kereslettől, a felhasználó tartózkodási helyétől, a felhasználó eszközétől, a tartalom ágazatától, a szezonális eltérésektől, a hirdetés méretétől és a devizaárfolyamoktól”. Az AdSense egyébként két modell alapján számolja a bevételeket: kattintás megjelenés
A kattintás alapú számításnál azt figyeli, hogy a felhasználó milyen gyakran kattint a hirdetésre az oldaladon, és azt beszorozza a kattintás költségével (CPC). A CPC pedig azt jelenti, hogy mennyit fizet egy hirdető egy felhasználói kattintásért. A megjelenésenkénti jutalék kiszámításánál viszont azt veszi figyelembe, hogy milyen gyakran nézik meg a felhasználók a hirdetést az oldaladon, majd azt beszorozza az úgynevezett CPM értékkel (cost per miles: ezer megjelenés költsége).
Vagyis azon alapul, hogy a hirdető mennyit fizet ezer megjelenésért. Bárhogy is számol a Google, olyan tényező, mint a közönséged, a hirdetési formátumok, a helyszín mind befolyásolja a végső összeget. A kalkulátor pedig ad egy durva becslést, hogy mekkora lehet ez az összeg, de valójában egyáltalán nem biztos, hogy ennyit fogsz keresni. A pontos érték csak akkor derül ki, ha elindítod az oldaladon az AdSense-t.
HOGYAN KERESHETSZ TÖBB PÉNZT AZ ADSENSE-SZEL?
Amennyiben az első tapasztalatok alapján kevésnek tűnik az összeg, akkor van néhány olyan tényező, amire érdemes figyelni, vagy amin lehet változtatni a jobb eredmény elérése érdekében. Kövesd az irányelveket! A Google meglehetősen szigorú „programszabályzatot” alkalmaz az AdSense-nél is, elsősorban azért, hogy megelőzzék az olyan trükköket, melyekkel fel lehet pumpálni a bevételeket. Tehát nem megengedett például: a saját hirdetésedre történő kattintás mások ösztönzése a hirdetésre kattintásra a felhasználók átirányítása más weboldalakra forgalom vagy kattintás vásárlása stb. Amennyiben valamelyik tilalmat megszeged, akkor a Google felfüggesztheti a fiókodat. Úgyhogy érdemes először végigolvasni, hogy pontosan milyen szabályokat kell betartani. Rendszeresen tegyél közzé népszerű, SEO-zott tartalmakat Az AdSense bevételeidet alapvetően a forgalom határozza meg.
Forgalom nélkül nem lesz sem kattintás, sem megtekintés, így bevétel sem. A forgalomhoz pedig kell a rendszeresen megjelenő, jó tartalom, mely jó helyen jelenik meg a keresőben. Ez alapvetően keresőoptimalizálást (is) jelent, amit most nem ragoznánk, számos bejegyzésünk született már a témában. Ha nem vagy benne járatos, akkor érdemes itt kezdeni az ismerkedést a SEO-val, de egyébként eléggé szerteágazó a téma, minden fontos elemével külön bejegyzésben foglalkoztunk.
Tedd a hirdetésed a hajtás fölé! A hirdetéselhelyezés az egyik legfontosabb tényező a kattintás- vagy megtekintésszám növelésénél. Ami a legjobban működik hirdetéselhelyezésnél is, az a hajtás feletti rész. Az a rész, amit a látogatók görgetés nélkül is látnak a weboldaladból. Hirdetést érdemes ide helyezni, ugyanakkor mindig figyelembe kell venni, hogy az emberek a tartalmad miatt jönnek a weboldaladra, nem a hirdetések miatt. Ha a hirdetésektől nem találják a tartalmat, az eléggé lerontja a felhasználói élményt. A megfelelő egyensúlyt viszont elég nehéz megtalálni. Rábízhatod egyébként a Google-re is a hirdetések elhelyezését, ha bekapcsolod az „automatikus hirdetéseket”. Ilyenkor a Google végignézi a weboldalad és olyan helyeken jeleníti meg a hirdetéseket, melyeknél azt gondolja, hogy jól teljesítenek majd. Ugyanakkor nem árt a Google után egy ellenőrzést végezned, mert lehet, hogy a közönséged számára zavaró helyeket fogja megtalálni. Használd az AdSense kísérleteket! A kísérletek segítségével különböző hirdetési beállításokat hasonlíthatsz össze az AdSense-ben.
A Google ilyenkor megosztja a forgalmat a két különböző beállítás között, és mindegyiknek méri a teljesítményét. Lehet tesztelni különböző link-színeket, keretet, hirdetési méretet és stílust (link, banner, kép, videó). Ahhoz, hogy megalapozott döntést tudj hozni, tesztelni kell. Anélkül csak találgatsz, és a saját bevételeidet rontod. A kísérletekről itt találsz további részleteket. Kategória: Webmarketin